Uczony katolicki Marian Filipiak napisał na temat biblijnej duszy: „(…) nefesz [czyli dusza] nigdzie nie jest podmiotem aktywności duchowych, nigdy też nie ma znaczenia jakiejś substancji witalnej, niezniszczalnej, która mogłaby być oddzielona od życia cielesnego i trwać niezależnie od ciała.” (M. Filipiak, „Biblia o człowieku – zarys antropologii biblijnej Starego Testamentu”,Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 1979, s. 36).
Spojrzenie na duszę Platona i autorów biblijnych jest nie do pogodzenia. To co nam pozostaje to wybór, a nie synteza.
Witam Cię Wiktor
Jako komentarz do sposobu pojmowania natury człowieka, zwłaszcza terminu dusza w znaczeniu możliwości bytowania duszy poza ciałem zarówno za życia ciała jak i po śmierci fizycznego (biologicznego) ciała dwa z wielu filmów opartych na osobistych doświadczeniach ludzi a nie fabularnych filmów.
Zakosztowała nieba
160 824 wyświetlenia
•22 maj 2015
https://www.youtube.com/watch?v=1CARMOCu1xo
Julie Papievis wróciła z nieba
119 853 wyświetlenia
•27 maj 2016
https://www.youtube.com/watch?v=1EzxJD01_AI
Pozdrawiam Andrzej
Witam Andrzeju!
Temat tego typu wrażeń i doświadczeń rozwijam w wykładzie pt. Po tamtej stronie grobu – część 2. Odpowiedź na niektóre argumenty. Zachęcam do jego wysłuchania: http://badaczebiblii.pl/po-tamtej-stronie-grobu-czesc-2-odpowiedz-na-niektore-argumenty/
Jak najwięcej Bożego ducha życzę,
Wiktor
Mam pytanie związane z cierpieniem dusz, które zostaną skazane na wieczne potępienie. Czy można określić jak będzie wyglądało cierpienie ? Czy dusza będzie połączone z ciałem i wrzucona do ognia wiecznego, bo chyba musi tutaj uczestniczyć ciało, aby była jakaś dolegliwość fizyczna. Pozdrawiam, Janek
Odpowiadamy na to interesujące pytanie w naszej serii wykładów pt. Czy Jezus nauczał o pośmiertnych cierpieniach?
Zachęcamy do uważnego słuchania od części 1:
1. Bogacz i Łazarz
2. Gehenna
3. Czyściec
4. Jezioro ognia